28 Oktober 2014

~ Lagi labuh lagi cantik.....~


Istiqomah itu susah.
Sangat-sangat-sangat susah sebenarnyaa..
Honestly...aku pun mcm lalang...
tak kuat iman sungguh.
Pernah satu ketika aku diduga dgn rs cemburu..
Cemburu & rasa perlu bersaing dgn seseorg yg lebih 
muda, bergaya, cantik, seksi..
Maka aku sarungkan kembali baju2 yg telah lama aku simpan.
Betapa lemahnya aku ketika itu....rs malu krn aku 
kalah dgn ujian yg kecil itu.......

Sekarang aku masih mencuba.....
Walau kadangkala langkah tersasar,
Tp bgku istiqomah ini adalah usaha yg berterusan,
...Walau mcmanapun....
aku takkan singkatkan balik tudung yg aku dh labuhkan..
dan aku pasti elakkan dr memakai baju t-shirt lengan pendek.

Aku sentiasa berdoa agar Allah kuatkan hati aku...
agar jgn terikut2 dengan fashion, jgn lemah mengikut
keinginan hati, jgn kalah dgn nafsu lagi.......
Ya...aku masih belum sempurna....
Andai kalian bertemu dgn aku diluar dlm keadaan memakai
pakaian yg belum mengikut syariat sepenuhnya...
Maafkan lah aku...spt yg ku kata td..aku jauh dr sempurna.
Aku sedang menuju ke arah itu...
walaupun langkahnya sangat perlahann............


My Idola.....


Suka dgn adik manis Nuramirah ni......
Manis sungguh bertudung labuh dan berbaju longgar...

# Bukan saja cara berpakaian yg yg perlu dijaga....tp akhlak keseluruhan kann.........



1 ulasan: