9 April 2015

~ Bukit Bendera ~


Balik hr Sabtu, hari Jumaat abis training kul 12,
so petang tu free x de buat pe...aku ambil peluang naik Bukit Bendera ni..
Dah bertahun kot tak naik....Dulu masa pergi masih guna tren lama lagi..
Now tren dh baru...lebih cantik dan selesa.....
Redah je gi sana nek bas Rapid Penang. Sebelum tu dh study sikit2 pasal route
bas ni kat google...so takde masalah....
Naik je no bas yg lalu Bukit Bendera, sure sampai punya..
Tambang pun tak mahal..RM2 je sehala.


Nak naik tren ke atas masih rm10 ya...tp kena tunjuk IC lah....
Dah makin lawa dh perkarangan Bukit Bendera ni...



Tren dah sampai......yayy! Sempat lg bergambo sebelum org ramai naik.


Tak lama pun nek tren ni...dalam 10-15 min sampai dah.....


Pemandangan kt atas sgt ohsem!
Cuaca taklah sejuk sgt...dan tak juga panas.....


Cantikkan..........



Oh...gerai jual cendol, souvenir yg lama tu dh takde...
dah buat kedai2 yg lebih cantik...
Kalo nak lepak minum2 boleh lah pergi ke cafe yg adoo..
Muzium Owl pun ado..tp ahkak tak masuklah...
Just pusing2, bergambo sana sini...pastu turun balik....

Macam kat Korea pulak ada mangga2 ni..........hihhhuu


#Tak puas hati tak dpt main laut gi Penang kali ni.....hmm x pelah..len kali pulak terjah...Rindu kt Batu Feringghi.


5 ulasan:

  1. Happening kat situ kan? Bleh posing ala2 English banyak munger...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hapenning..kalo menara tinjau yg baru tu dh siap lg happening..

      Padam
  2. bln 12 bru planning nk becuti ke peanang ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. nk ikotttttt....huhhuihihi

      Padam
    2. nk ikotttttt....huhhuihihi

      Padam