12 Jun 2013

~ Fobia ntah hape2~

 

Tadi blogwalking kat blog x opismate aku ~ Az..
Dia cerita pasal tiket kertas untuk pengguna ERL akan digantikan dgn
tiket baru yg berbentuk kad. 
(utk cerita lebih lanjut klik SINI )

Aku rasa akulah org yg PALING happy kot!

Nak tau sesuatu tak?
Ada satu tabiat diri aku yg aneh skit..
Ada 2 benda yg aku fobia setiap kali gi kat stesen ERL, LRT, Komuter
@apa2yg sewaktu dgnnya....
Aku takut nk lalu pintu tiket yg buka katup tu.

Mana2 pintu yg kena cucuk2 kad kt dlm mesin tu,
Aku fobia!

sumber google

Hahahaa.....siyes tak tipu...aku kalo leh elak dr naik
mmg aku akan elaklah..lg pulak kalo naik sorg2...
Kalo naik dgn kawan or incik somi takpe lg..aku akan make sure
dia follow betul2 kat belakang...sebab apa2 jadi dia leh tlg aku..
Aku tak sukalah....sebab aku selalu terbayang
 aku tersepit kt celah pintu buka katup yg otomatik tu..

Ntah hape2 lah kan...tp mmg betul..aku fobia dgn pintu mcm tu..
Kalo pintu yg jenis besi pusing2 tu tak pe....hehee
Setiap kali lepas masukkan tiket kt dlm mesin tiket tu..aku mesti meluru laju
keluar...haha..cam hape jek..

Lagi satu aku tak suka nk masukkan tiket kertas kt celah mesin
tiket tu...aku benci!
Nak-nak kalo lepas masukkan kad, pintu tak mo buka..
or kad tu jem atau tersangkut kat dlm mesin...eeeee cukup aku tak sukalah..
Org dh ramai beratur kt belakang...kad pulak buat hal..
rs nk nangiss jek.

Aku lebih suka kalo petugas stesen duk kt tepi pintu tu dan
collect kad tiket secara manual.......
Kalo aku nampak ada petugas yg jaga camtu..kat situlah aku tuju..
Tak payah nk stress2 cucuk kad dan fobia nak lalu pintu buka katup tu.

Tak memasal jek aku stress bila gi kat stesen ERL tu tau...

Kalo tiket kertas dah ganti dgn kad...yg touch2 tu....senanglah....
Main touch2 je...tak payah stress nk masukkan kad dlm lubang...
lapangg je rs fikiran heheehe

Ntah hape2 lah kan aku nih!

#Alangkah bagus kalo pasni semua pintu tiket tu dihapuskan pulak...hahahaa

4 ulasan:

  1. wehhh pintu tutup buka masih ada lg, tp ok sikit la drp dulu.

    tiket tu pon kena masukkan dlm mesin masa nk kluar tp ok jer la, x der la bunyi2 scary gedung gedang mcm pintu dulu tu hehehe

    BalasPadam
  2. hehe ai tau pintu tu ada lg....nak tak nak mmg kena lalu gak kan..

    tiket tu dh tuko kad pun kena masukkan juga ke dlm mesin.........alahhh......nyampah lahh...ingat main touch2 jerrr

    BalasPadam
  3. xpernah naik erl..kesiannya sy..haha

    BalasPadam
  4. Haa.. Seriously? Chewah.. Sebenarnya i pon selalu rasa saspen jugak, takut tiba2 'terbidas' kat tempat2 yg tak sepatutnya. Tapi xde la fobia tahapnya.. ;)
    Kalu palang kat tol tu lagi la.. Masa guna smart tag rasa hilang kejap degupan jantung..

    BalasPadam