18 April 2013

~ Rumpai oh rumpai..~


Ari ni nk stoli skit pasal benda ni..


Tau tak apa ni.......? Alaaa.......takkan tak tauuu.......
Aceli benda ni dh lama di pasaran pun..
Aku yg buat tak nampak..sebab rs mcm takut nk cuba.....
Sekali imbas kan nampak cam menakutkan je
RUMPAI LAUT dr Sabah ni....hehee
Kalo uols tak tau apa benda ni..leh lah google kt tenet tu
berderet kuar info pasal benda ni dan khasiatnya..

Lebih kurang 2 mggu yg lalu aku beranikan diri gaklah mencubanya..
tak taulah nape tetiba leh terbuka hati nk try..
Maybe sebab aku takde amek apa2 suplement tambahan
buat masa ni...rs mcm tak best plak badan ni...
Terlalu byk produk di pasaran...
Semuanya claim bagus2.......
Tp aku ni susah skit nk percaya......
Walaupun tgk testimoni2 pembeli yg bukan main hebatnya..

Oklah takmo bebel pjg......
Lepas je terbuka hati nk try rumpai laut ni..
aku terus pi cariklah...
Alhamdulillah senang je nk jumpa..
Kat Pasar Tani pun ada jual..
Aku beli yg dah siap masak punya....takyah susah2 nk rebus bagai..
aku kan rajin sgt........ :P

Satu bekas rm10. Yg ori atas sekali, bawah tu perisa stobeli. Yg kanan tu dpt pree...perisa markisa...sedap sgt....mcm makan jelly jek....

Mcm2 perisa ada...so takde rs hanyir pun...kecuali yg perisa original tu la
mmg kuat skit baunya......yg tu aku beli utk buat masker je..
Testimoni aku setelah hampir 2 mggu pakai takdelah hebat sgt.
Tp setakat ni....aku yg mudah sembelit..dah lawas buang air...
Hari2 pun membuang.........pastu rs mcm badan ringan skit...

Oh ya....satu lg kesan yg ketara...
Tumit2 aku yg teruk sgt mengelupas..pecah...dah okay!
Yeayyy! Punyalah lama aku biookan tumit kaki tu menderita mcm tu..
Kadang2 sampai berdarah2 aku kutil kulit2 tu...huhuh..
Alhamdulilah.......seminggu aku sapu dgn rumpai ni..dah ok dh..
mcm kaki anak dara balik........hahaha...

Lately org heboh kata rumpai laut ni takde KOLAGEN.
Tp aku takde nk kesah pun ada kolagen ke takde kolagen.
Pd aku senang je.........kalo takde kolagen..
anggapjelah mcm makan sayur yg mempunyai pelbagai khasiat yg lain.
Mungkin dia kaya dgn mineral2 lain yg baik utk tubuh.
 Asalkan tak keluar fatwa atau apa2 research yg mengatakan haram dimakan
or rumpai laut ni beracun ke apa...it's ok je bg aku..

Oklah tu jelah nk bebel hari ni....
Minta2lah rumpai laut ni bawa kesan yg elok utk aku..
Sebenornya aku ni nk cari penawar bg kulit aku yg berminyak ni je..
Org kata kalau amalkan, kulit leh jadi normal..
Wallahualam.......tunggu dan lihat..
Kalau menjadi pasti aku kasi testimoni lagi.....

#Sapa2 tau produk yg best...mehlah kongsi dgn aku.


3 ulasan:

  1. dulu pernah makan rumpai laut yg betul2 ori punya time kt sabah...smpi la ni terasa "tak sedap" nyer..so klu dh di olah siap ada perisa tak tau lalu lgi tak nk mkn ;)

    BalasPadam
  2. b4 ni tercari2 gak fakta rumpai laut x der kolagen.
    tp baru2 ni terjumpa artikel di paper pasal RL ni. mmg betul RL x der kolagen tp RL ni mampu menambahkan kolagen yg ada dlm badan kita tu. RL ni juga sgt baik utk kecantikan. Jadi tak salah kalo kita nk amalkan mkn RL.

    Blh baca:
    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Rahsiarumpailaut/Article/

    ai pon baru nk beli RL, lagi sronok bila u citer pasal RL leh pulihkan tumit kaki yg pecah sbb kaki ni dh teruk sgt dah

    BalasPadam
  3. js pun tumit pecah..dh mnderita tumit ni sbb berat bdn...hikhik..

    skrg ni js baru je try virgin coconut catalyst...kalau dh ada kesannya nti js citer ye...hikhik

    BalasPadam