4 April 2013

~ Perangai pelik aku ~


Bila baca entry dr Blog Hentak Berlipat pasal perangai pelik..
Klik SINI
Terus cakap dlm hati "Eh samalah dgn aku..."
Agak2 berapa ramai org dlm dunia ni yg sekapal dgn aku....kami?

Meh aku cerita situasi aku...........

Berbaring dlm bilik yg gelap sambil tengok berita...
Mak : G nape tgk tv dlm gelap...x elok utk mata.
Petik suis lampu.
Aku : Eiihhhhhh, jgnlah...tutup balik. Tak suka terang2 lah MAK.

Masuk bilik air....

On suis lampu bilik......tp biarkan lampu bilik air off..
Incik suami kepelikkan : Aittsss.......nampak ke duk lam bilik air gelap2 tu?
Aku : Nampak lah....lama2 nnti bebola mata dpt adjust kegelapan tu..

Pelik kee ?
Hahaaa mmg mcm tulah aku......
Jimat bil elektrik!

Kalau duk umah sorg2 je baru aku biarkan lampu bilik air 
menyala sampai pagi.........


#Aku mmg suka duk dlm gelap, terang2 ni rimass mata.

5 ulasan:

  1. sy ikut mood. kdg2 suka gelap. kdg2 suka terang.

    BalasPadam
  2. eehh.. mcm pelik jugak.
    kalu saya suka dim je...

    BalasPadam
  3. suka gak dok dlm gelap, tp kalo dlm toilet tu sah2 ler buka lampu

    BalasPadam
  4. Pelik tu... ;) kita suka cerah & terang.. Gelap2 takut.

    BalasPadam
  5. js kalau gelap takut..terutama time duk sorang2...hikhik

    BalasPadam