20 September 2013

~ Sambut Hari Malaysia di Morib ~


Tarikh : 16/9/2013 (Isnin)
Masa : 11-3 ptg

Apa yg dirancang tak selalunya jadi kenyataan kan.... Aku dh rancang baik2 punya plan.. Sekali x menjadi da....Plan tu berganjak skit dr plan asal....Nama pun, kita hanya mampu merancang, Allah jua yg menentukan...

Plan nk balik kpg ari Sabtu utk anta mak sekali pi wedding kawan x jadi gara2 incik somiku kena kerja last minit. Huhu..ralat gaklah x dpt gi wedding member baik tu...tp nk buek camno. Aku balik Muar anta mak ari Ahad pg...kul 11 bertolak dr Putrajaya.....sampai kul 1....pastu duk rileks2 jap...Kul 2 bertolak balik Putrajaya balik. Gasak, bukan aku yg bawak kereta....dah incik somi nk cpt balik sbb ada urusan...

Dia anta aku kt rumah member di Jenjarum. Alaa Jenjarum yg dekat Banting tu. Mmg aku dh plan nk pi umah member tu pun....Naseb baik menjadi gak plan tu..walaupun berganjak sehari... Aku tido rumah dia semalam... Aku sorg je...Incik Somi balik Putrajaya balik.....Tak rela aku nk duk tercongok sorg2 kat umah sementara dia pi kerja di hari2 cuti tu....so aku tido aa rumah member tu.....Ada gak ektibiti nk buat.

Memberku nama samarannya Kasih. Aku kenal dr Facebook. Baru kenal dlm 3 minggu camtu...tp aku rs kami leh get along....serasi bersama gituw....Kenal kejap tp dh mcm kenal bertahun2.....seronok sgt aku rs dpt tambah kawan baru......... :)

Rumah memberku Kasih....dpt amek gambar pagar je...jadik aa....hahaa

Pg Isnin tu baru lah Kasih bawa aku ke Morib ni....Merasalah aku jejakkan kaki kt ctu. Pestimelah sampai kiranya.....Ok lah Morib....air lautnya tak berapa nk lawa....keruh2 skit...tp persekitarannya bersih...Lepak yg dekat Dataran Morib tu...byk kemudahan situ, senang...

Lalu pekan Banting dulu, br sampai Morib.. Pestime juga tgk Pekan Banting.



Teruja nk tgk laut...........


Cari port kat sini.........byk tempat penuh lah...sbb cuti umum kan..


Kami ber7 hr tu.... Dgn kawanku Kasih, adik dan adik ipar serta 3 org anaknya.....
Semua bekal ari tu dimasak sendiri oleh Kasih...oh kecuali sandwich, aku buat sandwich jer...
Sonok makan ramai2 tepi laut camni......



Airnya cekelat...........tp kira boleh jelah..........huhhu, dpt gak hirup udara laut.. Aku tak mandi. Tak rela u...huhuhuh....duk lepak jelah.....Lgpun cuaca terik sgt......



AWAS! "Kawan Baik" ni juga ramai....sekali bg makanan....berduyun plak dtg serbu...huhuhuh...so jgn dilayan derang ni...pepandai le derang cr makan sendiri.......



Sini byk kemudahan awam...ada food court, tandas ok....surau pun besar dan selesa....mcm baru renovate je....




# So kalau org tanya dh pernah gi Morib ke?...Leh lah aku jawap "Sudaaaa" hehehe

5 ulasan:

  1. sayapun tak sampai morib lagi. kak gee lagi advancelah nmpknye dah pergi morib..hehehe

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. cantik..bersih....cuma air tu lah tak kebiruan2...kecoklat-coklatan jek..hehe

      Padam
  3. Penah gak lepak cni tp dlm 12-13 thn dulu hahaha gila lama dah. Masa stdy dulu, pi dgn ex-bf konon tgk sunset muahahaha...tp masa tu kwsn ni x brp nak cntk mcm skan

    BalasPadam