20 Mac 2014

~ Hampir terlupa....Cukai!~


Eh eh eh....
Sekejap dh nk sampai ujung bulan 3 kan.
Aku ni duk rileks2 je..sampai lah terbaca kt blog2
cerita pasal bayo cukai...
Barulah teringat yg aku tak isi e-filling lg..
Tahun ni tahun ke 3 aku bayar cukai.
Dah 2 tahun aku kena bayar lagi cukai sbb tak cukup potongan bulanan tu..
huhhh.......buat aku jadi FOBIA je nk isi e-filling tu tahun ni..
Senang je isi e-filling ni...tak sampai 10 min dh siap!
Sekali uols dh buat pastu maklumat yg asas tu
otomatik dia akan masukkan utk tahun berikutnya..
Mcm jumlah gaji asas, imbuhan dan potongan cukai bulanan..
Just isi maklumat lain mcm potongan pelepasan tu jek.



e-filling done! Legaaaa.....

Alhamdulillah..tahun ni giliran LHDN pulak bayar lebihan cukai kat aku
Mcm tak sangkaa je aku..ingatkan aku kena tambah bayar lg..


# Yeayyy bulehlah buat supping duit lebih tu..........hik3x

2 ulasan:

  1. sy pun dah siapkan e-filing semalam...yeayy!! 1st time huhu

    BalasPadam